با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ خدارحم کنه فکرکنم منم بدجوری قاتی کردم. طنز تلخ روز معلم
زیارت عاشورا

«معلمی شغل انبیاست»و.... راستی دارم چی میگم من؟ چقدرچرند وپرند میگم من؟ توفهمیدی؟ آهان خودم فهمیدم، راستش حالم خوش نیست. آخه صبح که از خواب بیدار شدم دیدم مخابرات برام پیامک فرستاده: «مشترک گرامی ارتباط شما بدلیل عدم پرداخت...قطع می باشد». ظهرکه بدو بدو اومدم یه لقمه ناهار بخورم برم دنبال کار؛- آخه ازتو چه پنهان خیرِ سَرم مدتی دنبال یه شغل دوم میگردم فکر نکنی خوب نیست! کَسرِشأن معلمه! چندسال پیش وزیر آموزش وپرورش اسمشو خوب یادم نمیاد ولی همین چند روز پیش هم یادِ معیشتِ معلما اوفتاده گفته: مشکلات فرهنگیان از قضیه هسته‌ای و صنایع موشکی پیچیده تر نیست خودش اعلام کرد چه اشکالی داره معلم یه شیفت مسافرکشی کنه!! قبض آب و گاز هم اومده بود مأمور گاز آدم خوبی بود گفت فعلا گازتون قطع نکردم فقط یه مهرقرمز رنگی بعنوان اخطار قطع خیلی درشت و پررنگ روی برگه ی قبض مان کوبیده بود. آدم قدرشناسی بنظر می اومد میگفت معلما اینقدتوی ساعات بیکاریشان هم باید مطالعه کنن و سوال طرح کنن وتصحیح کنند چشماشان ضعیف میشه چقدر هم باادب بود فکر کنم فهمیده بود پول عینک و بیمه طلایی مان هم ... فانی شده و به روم نیاورد. اصلاً همین همسایه سمت چپی مان چپ چپ نگاهم میکنه و متلک میگه که مملکت هرچی داره باید بده به معلما بخورن اولش نفهمیدم منظورش چیه و چرا حسودیش میشه بعد که مدیر ساختمان اومد برا شارژ و حق حساب می گفت خوش بحالت آقا معلم خودم شنیدم اخبار می گفت حقوق تان زیاد شده و چند میلیارد به فرهنگیان قرار بدن تازه دو ریالیم افتاد حقیقتاً بهم برنخورد ولی وقتی کارمند یکی از اداراتو که اتفاقاً چند سال پیش شاگرد خودم بود دیدم و خیلی تحویلم گرفت و اولش گفت مامخلص همه ی معلما هم هستیم اولش خیلی خوشحال شدم که تحویلم گرفت، بعدش پرسید چه خبر؟ معلما تجمعی؛ تحصنی؛ چیزی ندارن آخه هر وقت معلما اعتراضی میکنن حقوق ما زیاد میشه. خیلی سوختم اما حرف حق جواب نداره لابُد معاون اولی! معاون دومی! افزایش چند صدهزاری شون رو موقع فریاد و اعتراض فرهنگیان اعلام کرده. سرتون درد نیارم آخره کار مجید پسرآقا حسینی دبیرریاضی دوست و همکارمونو دیدم خواستم حال باباشو بپرسم. طفلکی از بس گچ خورده و سرِپا ایستاده هم دیسک کمر گرفته هم ریه و حنجرهش مشکل پیداکرد، خیلی ناراحت بود پرسیدم چی شده؟ گفت: عمو بابام قاطی کرده یه کم از لحنش ناراحت شدم گفتم درست حرف بزن یعنی چی؟ بچه بابغض گفت: عمو بابام خیلی ساده است دروغ و دغل بلد نیست، مخفی کاری هم یاد نگرفته اخبارشبکه 1 رو گوش میکردیم داشت می گفت مطالبات فرهنگیان روپرداخت می کنیم منم هورا کشیدم فکر کردم دیگه پولی رو که بهم قول داده بود برام جایزه بخره جور شده، عمو! من که مثل بقیه همکلاسیام اداره ی بابام به خاطر شاگرد اولی ام برام جایزه نخریده، پولی هم بحسابم نریخته ناراحت شد. زد شبکه دو از قضا اونم همین اخبارو می گفت بابام برا اینکه ضایع نشه شبکه رو بازم عوض کرد. این مجری شبکه 3 هست قحط الرجال اومده همش برنامه های بی مزه ای مثل ماه عسل و سال تحویل رو اجرا میکنه یه چیزایی داشت میگفت که بابام یه جوری با کنترل کوبید به صفحه تلویزیون که خاموش شد و همه مان ترسیدیم یه چیزی هم زیرلب گفت که نفهمیدم. رفتم سبزی بخرم چند تاتیکه روزنامه اونجا افتاده بود فکر کنم فروش نرفته بود آورده بودن داده بودن به سبزی فروشی سر کوچه مون. راجع به مطالبات فرهنگیان نوشته بود. از مَش رحیم سبزی فروش خواهش کردم که اینو ببرم برا بابام؟ پیش خودم فکر کردم سند مکتوب گیر آوردم بِهش نشون بدم مش رحیم گفت پسرم این جور روزنامه ها بدرد سبزی فروشی هم دیکه نمیخوره خدا خیرت بده سرراهت همش رو بنداز توسطل آشغال بلکه رفتگرای عزیز اومدن جمع کنن ببرن تو شهرداریی، جایی ازش استفاده کنن چون «مال بد بیخ ریش صاحبشه» منم بابام همیشه میگفت شما که نون حلال خوردید باید الگوباشید با فرهنگ باشید زباله تر و خشک و از هم جدا کنید ...همه رو جدا گذاشتم کنار زباله ها و از بدشانسی همون یه صفحه رو با ناز و ادا دادم به بابام که هم خوشحالش کنم هم سند وبهش داده باشم که چشمش به کاریکاتور افتاد و گذاشت دنبال من. آخه بدجوری قاتی کرد بهش گفتم مجیدجان تقیصر بابات نیست که مجری تلویزون و کاریکاتوریست و...باباتو ناراحت میکنن تقصیر بابای آموزش وپرورشه که باید از حق و حقوق بابات دفاع کنند مگه نمی دانی دو سال هست که بابای آموزش وپرورش فانی شده. اوه سرم گیج میره خدارحم کنه فکرکنم منم بدجوری قاتی کردم..


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 12 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |